1)Město
Často vidíme, že ve městě spousta žen, ale i mužů, řídí možná až nadměrně velká auta, která se spíš hodí na off-road než na městskou dlažbu. Jako špatná volba to není ani tak proto, že by se snad off-roady měly držet pryč z měst, to vůbec ne, ale ve městě je dobré preferovat spíše efektivitu. Pokud budeme vyloženě jezdit jenom po městech a z města do města po dálnicích, možná je dobré zainvestovat do auta menších rozměrů, s apelem na větší pohodlí.
Vše se samozřejmě mění s rodinou, ale i tak by měl být dodržen standard, že do města se hodí spíše menší vozy, které zaparkujete kdekoliv než ty větší, se kterými máte problém zaparkovat na přeplněných parkovištích a před bytovkami. Možná by bylo dobré uvažovat klidně i o elektromobilu. Ve velkých městech je dostatek dobíjecích míst a do městského prostředí se možná hodí i více.
2)Venkov
Venkov, to znamená velké vzdálenosti a hlavně velké prostory. Zde například onen elektromobil těžko využijete, protože dobíjecích míst je… no moc jich není. Všude to je daleko, takže potřebujete spíše opravdu dobrou spotřebu, kvůli terénu i dobrou bytelnost. Není to tak úplně off-road, ale bude se jednat o větší typy vozů, které hodně vydrží. Hlavně rozdílnost terénu, protože v zimě může být trochu problém s autem bez pořádného záběru vyjet kopec na ledovce. A hlavně budete převážet spoustu věcí, opravdu neustále, klidně využijete i pick-up.
3)Je vůbec elektromobil dobrou koupí?
To záleží, kde se vlastně nacházíte. Ono je jasné, že například ve světových metropolích se dnes pohybovat v elektromobilu je naprosto běžné, v takových českých zemích ani tak ne. Je to způsobeno hlavně ne zrovna velkou oblibou a malou dostupností. Společnosti sice neustále investují do nových a nových technologií, protože nebudeme lhát, fosilní paliva pomalu dobíhají, ale stále ještě vozy nejsou na takové úrovni spotřeby – dojezdu, kterou by si mnozí lidé představovali.