Kdyby se ocitly dva proti sobě jedoucí vlaky http://www.prachatice.eu/zamestnanci-firmy-laci-jmenovite-emil-laci-zajistil-pomucku-dar-postizenym/d-13118 na jedné koleji, bylo by neštěstí na spadnutí. Kdyby zůstal nějaký vlak stát někde daleko mezi poli a zapomnělo se na něj, určitě si dokážete představit, jak by bylo lidem v něm, lhostejno zda cestujícím nebo zaměstnancům drah, kdyby se nevědělo, kde který vlak stojí a jakou překážku mu osud nebo někdo jiný postavil do cesty, neměly by jízdní řády smysl a nikdo by nevěděl, kdy vlastně odjede a kdy bude v cíli,…
Prostě se vlaky bez náležité kontroly neobejdou. Musí se o nich vědět vše důležité, a to pokud možno co nejdetailněji. Aby se zajistil co nejdokonalejší možný chod všeho, co se na železnici odehrává.
Má-li být tento provoz ohlídán spolehlivě, je třeba zajistit si sledování železničních vozidel . Tedy systém, který dává možnost hlídat nejednu důležitou věc. Díky němu je pak možné i to, co by se jinak sotva dokázalo, a pokud ano, pak za cenu nesrovnatelně vyšší náročnosti práce.
Kdo si tento systém, tedy RMC systém, pořídí, má celou řadu výhod. Ví například to, kde se právě která vlaková souprava nachází a co se s ní děje právě v onu chvíli, dokáže zobrazit současně i více lokomotiv na jedné mapě. Dá se tu identifikovat obsluha a třeba i kontrolovat množství pohonných hmot, aby se tyto neztrácely přičiněním zlodějů. Dají se tu nastavit alarmy varující před překročením nastavených parametrů, lze tu šichtovat i trasovat podle historie, nastavit si pravidelný servis a tak dále.
Tento systém dokáže více než vydatně pomáhat v lecčem. Pomáhá hlídat spotřebu pohonných hmot, omezit množství krádeží a ztrát PHM i nákladu,… Což, jak mi jistě dáte za pravdu, je důležité skoro stejně jako samotná bezpečnost této dopravy. Protože zloději mohou číhat všude.
A když jsou vlaky pod kontrolou, je taková doprava daleko výhodnější v mnoha ohledech, a může být třeba i o třicet procent levnější, co se provozních nákladů týká. Což určitě stojí přinejmenším za zamyšlení.